דוג- רוצים לגלות עוד דרך להגדלת מכירות? הכירו את הסופר-צרכנים

פלח צרכנים חדש נולד ואם תלמדו להכיר ולזהות אותו, תוכלו לשפר את המכירות שלכם

סקר: 20 מיליון אנשים החליפו מותג בגלל אריזות ידידותיות לסביבה

לפי סקר חדש, יותר ויותר אנשים נמשכים לאריזות ידידותיות לסביבה.

גם אתם יכולים: חמישה לקחים משירות הלקוחות המצטיין של רשת טריידר ג׳ו׳ס​

הגישה הייחודית של הרשת לשירות לקוחות משתלמת: הלקוחות נאמנים לה באופן יוצא דופן. ככה היא עושה את זה

איך מושכים את הפלסטריאנים? רשת אלברטסונס חודבת שהיא יודעת

איך מושכים את הפלסטריאנים? רשת אלברטסונס חודבת שהיא יודעת

מה הקשר בין קולגן, מדף נפרד למזון לספורטאים והגדלת רווחים?

הרשתות מוצאות דרכים להגדיל שטחי מדף ומעדכנות את מוצרי התזונה לעוסקים בספורט בהתאם למגמות העדכניות בשוק

מה יותר חשוב לקונים, מחיר או איכות המוצר?

נשיא חברת הייעוץ הבריטית דאנהמבי על המגמה ששוטפת הרבה מדינות בעולם: קונים שמתחשבים לא רק באיכות או מחיר, אלא בשניהם גם יחד

עם עלייה של 16% במכירות, ברור שמשהו חם קורה בקטגוריית הקפה

הנתונים של נילסן מראים שקטגוריית הקפה בארצות הברית הולכת ומתחממת עם של 16% בהיקף המכירות וזרם קבוע של חידושים שמתדלק את משך הצמיחה​​

כשמכירות המרקים הטריים עולות, המרקים הארוזים משיבים מלחמה.

מרק הוא מזון הנוחות החביבי על האמריקאים, אבל האם למרקים הארוזים נהיה נוח מדי על מדפי החנויות?

המותג חשוב, גם בעידן אמזון, ולכן חשוב לחשוף את המניעים האמיתיים של הצרכנים, אלה שמניעים רכישה

  כדי לברר מה על הקמעונאים לעשות כדי לשמור על רווחיות בסביבה שבה הגדרתו של הבישול משתנה, החברה שמספקת תובנות צרכנים, לינדזי, סטון אנד בריגז, סקרה 1,000 צרכנים בארצות הברית ובחנה את הגישות שלהם כלפי אכילה ובישול. מה היא גילתה? שהצפי לתחום הבישול הוא מורכב אבל מבחינתם של הקמעונאים, הוא לא חסר תקווה.   כשבישול הופך לתחביבהרעיון שהבישול ילך בדרכה של התפירה ובעתיד הלא רחוק יהפוך לנחלתם של חובבי התחום בלבד, הוא חזון שהוצג על ידי אדי יון, יועץ עסקי שהקדיש עשרות שנים לעבודה עם מותגי צריכה בתחום המזון. החזון של יון מבוסס על כמה מגמות ותובנות, על כך שצרכנים רבים נוטים להוציא סכומים גבוהים יותר במסעדות מאשר בחנויות המזון הקמעונאיות ועל סקר שערך יון. ״ערכתי את אותו הסקר לפני 20 שנים וב-2017, והתוצאות מראות שמספר אנשים שממש שנאו לבשל אבל עשו זאת מכורח המציאות גדל מנתח של 85% ל-90%״.  המחירים הנוחים מזינים את תחום הבישוללמרות הפריחה של תוכניות הבישול בטלוויזיה, שמקדמות את ההנאה שבהכנת אוכל, רובנו לא אוהבים לבשל. למעשה, לפי סקר של מגזין סופרמרקט ניוז, מרבית קבוצות הגיל ציינו שהעלויות הנמוכות יותר הן הסיבה העיקרית לכך שהם מבשלים לעיתים קרובות בבית. 52% מהנסקרים אמרו שכשהם מכינים ארוחה בבית הם עושים את זה בגלל שזה זול יותר מאשר לצאת או להזמין אוכל ממסעדה. היוצאים מהכלל הזה הם בני ה-54 ומעלה. זאת הייתה קבוצת הגיל היחידה שרוב הנמנים עליה אמרו שהם מבשלים בבית בגלל שהם נהנים לבשל - 46% מהמשיבים בקבוצה הזאת ציינו את התשובה הזאת לעומת רק 43% שאמרו שהם מבשלים בבית רק בגלל שזה זול יותר.  ״לעומת בני דור הבייבי-בום, בני דור המילניום וה-Z לא למדו לבשל בצעירותם. דורות אלה למדו איך לעשות דברים כמו לכתוב קוד. ובעולם שבו יש כל כך הרבה חלופות לבישול של ארוחה בבית, הם בוחרים שלא לטרוח״, אמרה לינזדי פריס, אסטרטגית שיווק בכירה בלינדזי, סטון אנד בריגז שעבדה עם כמה מהמותגים הגדולים בעולם.  ממצא מפתיע נוסף מהסקר של סופרמרקט ניוז: יותר גברים אמרו שהם מבשלים כי הם נהנים מזה מאשר נשים. 55% מהגברים שהשתתפו בסקר אמרו שהם מבשלים כי הם נהנים מזה, בעוד שרק 48% מהנשים אמרו זאת. בנוסף, הן גברים והן נשים אמרו שהם אוכלים במסעדות בשל הנוחות, אבל יותר נשים ציינו נוחות כסיבה לאכול בחוץ - 37% ו-43% בהתאמה. קל לנחש את המניעים האפשריים להבדלים הללו - ציפיות תרבותיות מהעבר שנשים יאכילו את המשפחה ככל הנראה פגמו בהנאת הבישול - אבל השאלה היא מה קמעונאים יכולים לעשות כדי להכיר בנטיות השונות הללו?כדי לענות על השאלה, צריך לקחת כמה צעדים אחורה ולהבהיר - בעולם של נוחות, מהו הבישול? האם קופסת שימורים של מרק נחשבת למרכיב? האם הבישול של ארוחה שמגיעה בערכה לפתח הדלת נחשבת לבישול? הרי הערכות הללו מצריכות לא מעט הכנה. אם הזלת דמעה על קרש החיתוך מחיתוך של בצל, האם בישלת?למרות שניתן היה לצפות שהמשיבים המבוגרים יותר לסקר של סופרמרקט ניוז יציגו עמדות מסורתיות יותר מבחינת תפיסת העולם שלהם, במציאות המצב היה הפוך. למעשה, היו אלה בני ה-18-24 שסברו שמה שנחשב לבישול הוא הכנה של מזון מאפס - 45.5% מהם הגדירו בישול כהכנה של אוכל מהבסיס ועד לתבשיל המוגמר. לעומת זאת, 45% מבני ה-25 ומעלה הגדירו בישול כהכנה שמשתמשת הן במוצרים טריים והן במזון מוכן מראש כמו צנצנת של רוטב מוכן או קופסת שימורים של מרק.  קים ברטלי, מנהלת השיווק הבכירה בוואיט קאסל - רשת מזון מהיר שגם מייצרת מזון קפוא שנמכר בסופרמרקטים - לא הופתעה מההגדרות המשתנות של הבישול.״כל הקווים מיטשטשים״, היא אמרה. ״זה הופך את ההגדרה של בישול וההגדרה של מזון טרי למעניינות מאוד. אם חושבים על זה, זה כמו ההבדל בהגדרתם של חברים לפני ואחרי עידן הפייסבוק.״הטשטוש כל כך משמעותי, עד שהצרכנים לא מסתכלים על התחום באותו האופן. נתנו להם כל כך הרבה אפשרויות. לכן, מבחינתי, צריך לבחון את אותן נקודות המפנה בתחום המזון. ״השינוי המשמעותי הראשון היה כשאימהות נכנסו לשוק העבודה״, המשיכה ברטלי ולטענתה, זה שינה לא רק את מספר השעות שנשים הקדישו לבישול אלא גם הוסיף חלופות בריאות יותר במסעדות, החל משנות ה-70 וה-80.   האכילה בעולם של לפי דרישההיום, השינויים מונעים בעיקר מהאופן שבו הצרכנים קונים. הכול מתחיל ונגמר באמזוניות של חוויית הצרכנים כולה. ״מה שאמזון עשתה היה לעורר בכולם תיאבון לכל מה שהם רוצים ולא משנה באיזו נישה - ועכשיו הם רוצים את זה מיד״, אמרה ברטלי. החדירה של חוויית קניות של סיפוק מיידי ולפי דרישה, הופכת על פיהם את המיתוג והשיווק בכל הענפים. כשמדובר על קמעונאות המזון, הקלות שבה צרכנים - מבשלנים עסוקים בני דור המילניום ועד בני דור הבייבי בום שזקוקים לפתרונות ניידות - יכולים פשוט ללחוץ ולקנות בדיוק את אותם המצרכים שקנו בעבר, ללא ספק הופכת את שוק הקונים על ראשו.  ״היום, החוויה, יותר מהמסרים, היא שמניעה את הדרך שבה צרכנים תופשים מותגים. התאמה אישית נמצאת בליבת מרבית חוויות הקנייה. והכול קורה לא רק מהר, אלא באופן מיידי״, אמרה לינדזי פריס. ״חנויות המזון הקמעונאיות הן לא היחידות שמרגישות בשינויים הללו. ענפי התקשורת, המדיה, הבריאות והחינוך… כל קטגוריה מתאימה את עצמה לציפיות המשתנות״.אז מה המשמעות של כל זה מבחינת הקמעונאים? שני דברים מרכזיים: הראשון, המותג הוא חשוב, גם בעידן אמזון, וחשוב יותר מתמיד לחשוף את המניעים האמיתיים של הצרכנים, אלה שמניעים רכישה. השני, ״חשוב יותר להבין באמת את מסע הרכישה של הלקוח ואיך הרגש ממלא תפקיד בכל שלב של מסע הקנייה״, אמרה פריס.  כפי שאמר רג׳י מור, סמנכ״ל מכירות ושיווק בכיר בחברת לנד אופרוסט, יצרנית הבשרים והנקניקים, ״מה שחשוב הוא ליצור קשר עמוק וחזק יותר עם הצרכנים. וזה אומר להתמקד בצרכים של הצרכנים, להיות עם האצבע על הדופק כדי לעקוב אחרי שינויים בסגנון חיים ובגישות, ולעמוד בשינויים המהירים״. כשהם חופשיים מהכורח לבשל - בין אם מסיבות של מחיר, בריאות, נוחות או כל סיבה אחרת - הצרכנים בוחרים שלא לקנות או לבשל בדרכים מסורתיות. אבל הקמעונאים עדיין ממלאים תפקיד חשוב באספקת פתרונות שזמינים לפי דרישה.  ​

...
...

 

"שיווק כבר אינו עוסק בדברים שאתם מייצאים אלא בסיפורים שאתם מספרים." 

-סת' גודין, יזם ומרצה

 

 

 

הצרכנים והקונים שלך משתנים כל הזמן... בוא להתעדכן במה שקורה אצלם.

 

 

 

 

אתר הקמעונאות של ישראל​

03-5357669​​

Site by Armadil    |    כל הזכויות שמורות לקופה רושמת

GlobalEx         טל: 03-6760602

ת.ד. 7639, רמת גן מיקוד 52176

צור קשר 

 

שלח

שם:

שדה חובה

תודה רבה!

הטופס נשלח בהצלחה.

 

אימייל:

שדה חובה

טלפון:

שדה חובה

נושא הפנייה:

שדה חובה

תוכן הפנייה:

שדה חובה

בואו לקפה

 

אור יהודה המסגר 6

פייסבוק

 

בואו להתעדכן בחדשות ופרסומים או סתם לשתף אותנו במידע

כתבו לנו

 

כתובת למשלוח - ת.ד 6308 גני יהודה​kupa@kupa.co.il

התקשרו

 

03-5357669

054-5555090

Site by Armadil    |    כל הזכויות שמורות לקופה רושמת